top of page

Etappe 3 Groene etappe


Laurent fietste eerste col mee. Dat was heel gezellig. Met zijn grote lijf stampte hij lekker door. Daarna moest hij snel weer terug naar de camping om te douchen en weer klaar te staan op de volgende camping.

Op de Col de la Faucille heb ik Tess de laatste twee km gesteund. Ze zat er flink door heen en moest zonder haar maatje fietsen, want die had een verplichte rustdag. Op de top nog wel met Laurent het col-bordje-foto-momentje gepakt. Vervolgens heb ik vooral zonder mijn teamgenoten gefietst, maar juist met meiden van team GoGo. Ingrid had angst bij het afdalen en er zaten een paar gevaarlijke stukken tussen. Mijn teamgenoten waren dus al snel uit het zicht. Per checkpoint of extra stop (plassen!) werd het groepje minder groot. De harde wind maakte deze mooie route erg zwaar. Teatske moest er uiteindelijk na checkpoint 2 ook af. De laatste 80 km heb ik dus alleen met Claudia gereden. Zij kon niet meer klimmen, maar op het vlakke of naar beneden ging zij heel hard. Ook heb ik nog een lekke band gehad die door de mannen van de volgauto voor mij werd verwisseld. Heel professioneel.

Als beloning mocht ik met Peter en Tim in een stacaravan overnachten. Ook wel eens lekker in plaats van in een tentje.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page