top of page

Etappe 7 Ardennenklassieker


Het venijn van deze etappe zat in het begin. Weer een prachtige aanloop door glooiend gebied met de beklimming van La Redoute als hoogtepunt. Arnoud en Peter heb ik daar mooi op de foto kunnen zetten en ze komen zelfs weer in de dagfilm voor. Tot mijn verbazing heb ik hier zelfs een PR neer kunnen zetten! Al was het dan op dag 7: La Redoute na 40 km vrijwel vlak is blijkbaar toch wat anders dan halverwege de Klimclassic...

Na het eerste checkpoint was het klimwerk wel zo'n beetje klaar en begon het vlakke land. Bijna saai te noemen dus. Toen ik zei dat ik het wel een beetje had gehad met dat fietsen, merkte Tim op dat hij het ook wel gehad had met het achter ons aan toeren in zijn auto. De manier waarop hij dat zei, was geniaal en de moraal was gelijk weer terug. Na een ritje van slechts 192 km kwamen we voldaan aan bij de laatste camping.

Daar kon ik samen met Peter en Tim in een blokhut slapen. Dat is toch net even fijner dan in een tentje. Nadeel was alleen dat de rest van het team een klein kwartier lopen verderop stond. En als je dan niet gelijk aan alles denkt (wel schone kleren, geen handdoek of shampoo) gok ik dat ik de 200 km grens deze dag wel weer heb gehaald.

Na de avondetappe gingen we los op het feest. Bijzonder hoe iedereen nog vol energie zat om te dansen en te drinken.

RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
bottom of page